fredag 17. oktober 2008

da er det 2 dager igjen....

....til jeg begynner på lavkarbodietten! (en ny og bedre livstil høres vel bedre ut:) I morgen skal jeg dra en tur til PRICE CLUB, der har de visst alt jeg trenger, så jeg slipper å bestille fra nettet:) suupert!! Jeg skal kjøpe ketolyseboken, bakemikser (blandt annet brownies bakemix:D) og andre spennende ting til dietten. Er såååå motivert, dette klarer jeg!! Jeg har satt meg et delmål som skal nås innen 1 desember, og det er ned 6 kilo. da har jeg cirka 7 uker på meg til å nå delmålet og det skal jeg klare:)

Handleliste/huskeliste

husk å se etter dette i innhold på matvarer: (fyfy innhold!!)dextrose, sukker, glukose, maltodextrin (Sukkeralkoholer trekkes fra karbsene)
Ketolyseboken
Grønn te
Paranøtter
Egg
Backon
Kyllingfilet/biff/svinekjøtt (fryses ned og tas opp til middagene:)salatspekeskinke/strandaskinke
cottage cheese
Ost/fetaost (og babybell ost til snacks:)
Paprika
Agurk
Bakemikser
Blomkål
Brokkoli
Bønner (sjekke karbs først!)
FløteBacongull (lørdags snacks;)
Splenda
Matolje
sesamfrø
kruskakli (som er hva? hehe)
linfrø
Løk
Philadelfia ost (sjekk karbs!)
Creme Fraishe
ParmesanLandlorn
tomater på boks
tomat
fun ligth
kesam
mandler
sukkerfri syltetøy
tyrkisk yougourth?
advokado
reker
fisk
sopp
sukkerfri gele
vitaminer/mineraler
mandler
tørr hvitvin

*kan spise grønnsaker som vokser over jordenOppskrifter jeg skal prøve ut:

Lollypops Ketolysegrøvbrød
3 dl (en boks) Cottage Cheese7 egg½ ts salt100 g kruskakli100 g sesamfrø200 g linfrø1/2 dl matoljeLinfrøene legges i bløt i 2-3 timer. Avrennes godt i sikt. Skyll gjerne frøene i sikta mens du rører rundt for å "vaske bort" litt av guggen. Eventuelt kan du knuse frøene. Det blir like bra.Ta egg og CC i en bolle, og mos det mes stavmikser, kjøkkenmaskin el.l. Bland så alle ingrediensene godt, og hell dem i brødform(er).Brødet hever bittelitt, men ikke mye.Må stekes leeeenge. Ca to timer på 190 grader. Kanskje tilogmed lenger, litt avhengig av ovnen din.Når brødet er ferdigstekt må det legges til avkjøling på rist over natten (hele dagen om du steker det på morgenen).Hvis det ikke får avkjøles luftig/stekes lenge nok blir det lett klissete.Husk å bruke bakepapir i forma.

Tomatsuppe
1 boks landlord grovhakkede tomater1 liter vann1-2 terninger buljongLitt grovhakket kruspersille1 dl kremfløte50 g blomkål50 g brokkoli.Smak til med krydder etter smakKokes til brokkoli og blomkål er myke.Aus opp i skåla, og riv litt fersk parmesan over.Skjær gjerne norvegia i terninger og la de smelte i skåla. Nam!

VAFLER
3 dl rømme4 egg2 ts bakepulver5-6 ts johannesbrødkjernemel1 ts kardemomme1 ss natreen100 gr smeltet smør

Ingen kommentarer: